Punctele cheie ale modului:
•Tranziţia la învăţarea centrată pe elev necesită adaptări atât din partea elevilor cât şi a profesorilor:
•Tranziţia la învăţarea centrată pe elev necesită adaptări atât din partea elevilor cât şi a profesorilor:
•Profesorii trebuie să lucreze cu elevii pentru a-i ajuta să-şi dezvolte abilităţile de învăţare independentă.
•Elevii trebuie să aibă un rol activ în procesul de învăţare .
• Profesorii pot utiliza strategii diferenţiate din perspectiva:
- Conţinutului
- Procesului
- Produselor finale
- Mediului de învăţare
•Profesorii trebuie să aibă în vedere diferitele stiluri de învăţare.
•Sprijinirea nevoilor tuturor elevilor necesită un cadrul corespunzător astfel încât elevii să devină încrezători şi independenţi.
Înregistrarea reflecţiilor pe blog
•Reflectaţi asupra activităţilor, capacităţilor şi abordărilor discutate în acest modul şi apoi deschideţi blog-ul.
•Reflectaţi asupra aspectelor în care acest modul v-a ajutat să planificaţi şi să creaţi unitatea de învăţare răspunzând la întrebările:
- Cum îi pot ajuta pe elevii mei să-şi organizeze propria activitate de învăţare?
- Cum pot susţine diversele nevoi ale elevilor?
•Gândiţi-vă ce impact vor avea cunoştinţele câştigate din acest modul asupra modului dvs. de predare şi asupra studiului elevilor.
•Înregistraţi părerile, reflecţiile, întrebările şi îngrijororile pe blog
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Elevii trebuie sustinuti, motivati pentru a ajunge la o invatare constienta si activa, dezvoltandu-si totodata capacitati de autodirectionare a invatarii
RăspundețiȘtergere1.Lucrand cu elevii diferentiat in functie cu propriul stil de invatare.
RăspundețiȘtergere2.Motivand elevii continuu si asigurand acestora mediul favorabil de invatare.
1.Stimulandu-le gandirea prin cerinte adecvate si indrumandu-i corespunzator.
RăspundețiȘtergere2.Adaptandu-ma personalitatii fiecaruia.
Este important ca instruirea sa fie facuta la niveluri diferite, observand diferentele dintre elevi si cautand modalitati prin care sa-i implicam pe toti in activitati.Elevii au nevoie de conditii adecvate nivelului lor, de sprijin individualizat, de un mediu care sa le permita sa-si foloseasca inteligenta si sa le starneasca interesul.
RăspundețiȘtergereCu fiecare modul parcurs experienta mea in folosirea instrumentelor IT s-a imbogatit cu lucruri foarte interesante si practice, care , cu siguranta imi vor fi utile in activitatea cu elevii , sporind nivelul calitativ alactivitatii si eficienta acesteia.
RăspundețiȘtergereDascalul are la indemana toate instrumentele necesare dezvoltarii capacitatilor de autoinstruire a elevilor. Nu trebuie sa uitam in schimb ca elevii au rolul principal in propria lor formare. Imbinand elementele psihopedagogice cu particularitatile fiecaruia, vom putea sustine diferitele nevoi ale lor.
RăspundețiȘtergereElevii trebuie invatati sa invete. Putem face acest lucru daca venim in sprijinul lor cu modalitati de invatare bazate pe stilul propriu si le oferim oprtunitatea de a alege calea cea mai eficienta de intelegere si transmitere a cunostintelor.
RăspundețiȘtergere* Folosind instruirea diferentiata prin continut, prin proces, prin produse, prin mediul de invatare, dupa documentarea prealabila cu privire la stilurile de invatare ale elevilor ii ajut pe elevi sa-si organizeze propria activitate de invatare si pot sustine diversele nevoi de invatare ale copiilor.
RăspundețiȘtergere* In ceea ce priveste Modulul 6 : crearea materialelor -suport pentru elevi = noutati pentru planificarea activitatilor cu elevii mei.
Orientand activitatea de invatare printr-un plan de lucru realizat impreuna cu elevii, stimuland invatarea activa, invatandu-i sa invete.
RăspundețiȘtergereDezvoltarea autonomiei in invatare presupune spijinirea elevilor in acumularea abilitatilor minime necesare scolului XXI,incurajarea acestora .
RăspundețiȘtergere