Elementele cheie pentru modulul 3
•Internetul poate fi un instrument puternic de cercetare, colaborare si comunicare cu alţii
•Instrucţiunile pentru o utilizare loială descriu modurile în care materialele protejate de drepturile de autor pot fi folosite în mod legal de către profesori şi elevi în clasă.
•Listele bibliografice pot fi create în diverse formate pentru elevi de toate vârstele.
•Utilizarea profesionistă a strategiilor de cercetare permite elevilor şi profesorilor să găsească informaţii utile pe web în mod eficient.
•O varietate de factori trebuie luaţi în considerare în momentul în care se stabileşte credibilitatea şi valoarea unui site web.
•Instrumentele care permit elevilor să comunice cu persoane din toată lumea prin Internet: E-mail, Chat-uri online, mesaje instant şi protocol pentru Internet Voice Over IP;
•Blog-uri, wiki şi documente online, permit elevilor să colaboreze la proiecte prin partajarea şi oferirea de răspunsuri cu privire la activitatea celorlalte persoane.
Reflectaţi asupra modului în care punctul central al acestui modul v-a ajutat să planificaţi şi să creaţi unitatea dumneavoastră de învăţare.
–Cum pot utiliza Internetul pentru a sprijini procesul meu de predare si procesul de învăţare al elevilor?
–Cum pot să asigur utlizarea responsabilă şi corespunzătoare a Internetului?
Gandiţi-vă la modul în care cunoştinţele pe care le-aţi dobândit in acest modul vor avea impact asupra procesului de predare şi a procesului de învăţare al elevilor. Înregistraţi-vă părerile, elementele cheie învăţate şi întrebările sau problemele în reflecţiile dumneavoastră.
Modulul de astazi a fost util pentru mine mai ales din punctul de vedere al realizarii unei pagini wiki unde pot, in conditii de siguranta , sa lucrez cu elevii la proiectele noastre.
RăspundețiȘtergereDe asemenea, mi s-a parut interesant sa aflu mai multe informatii despre utilizarea responsabila si corespunzatoare a internetului si despre drepturile de autor ce pot fi folosite legal de catre cadrele didactice si elevi.
Pentru a sprijini procesul de predare si cel de invatare, putem utiliza internetul ca sursa de informare, mod de comunicare, mijloc de diseminare, modalitate de evaluare, etc
RăspundețiȘtergereUtilizarea reponsabila a internetului implica mentionarea surselor de informare, recompensarea creatiilor originale, etc.
Prin utilizarea Internetului elevii pot intelege fenomene inaccesibile prin alte cai
RăspundețiȘtergere, pot vizualiza imagini din orice colt al lumii.Lectiile devin mai atractive, mai interesante, gradul de curiozitate al alevilor este crescut.
Pentru a ma asigura ca elevii folosesc responsabil Internetul le voi indica adresele precise de cautare a materialelor necesare.
Internetul trebuie utilizat cu responsabilitate, tinand cont de drepturile de autor. Utilizarea acestuia de catre elevi trebuie dirijata, profesorul recomandand site\uri speficice varstei, nevoilor acestora.
RăspundețiȘtergereGasirea si interpretarea informatiilor de pe internet reprezinta o abilitate esentiala pe care trebuie sa o avem in vedere pentru a garanta succesul invatarii.
RăspundețiȘtergereUtilizarea responsabila si corespunzatoare a internetului o putem realiza prin prezentarea celor mai potrivite site-uri corespunzatoare varstei pe care o au elevii.
modulul de astazi ne invata cum putem utiliza responsabil si corespunzator internetul in sprijinul procesului de predare -invatare al elevilor si ii ajuta pe acestia sa gaseasca informatii utile si sa comunice cu persoanele aflate online prin schimburi de idei si prin oferirea de raspunsuri
RăspundețiȘtergereinternetul este un instrument util pentru documentare, facilitand elevilor intelegerea conceptelor din unitatea de invatare. Trebuie folosit responsabil, respectand drepturile de autor.
RăspundețiȘtergere